اجرای سراسری سامانه اطلاعات تراکنش های بانکی
سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه شماره ۱۶۳۷۳/ ۲۷۰/ ص مورخ ۲۹/ ۹/ ۱۳۹۹ اجرای سراسری سامانه اطلاعات تراکنش های بانکی را به ادارات امور مالیاتی ابلاغ کرد.این بخشنامه در اجرای بند ۲۳ بخشنامه شماره ۱۶/ ۹۹/ ۲۰۰ مورخ ۳۱/ ۱/ ۱۳۹۹ ( نحوه رسیدگی به اطلاعات مالی و پولی از جمله تراکنش های بانکی واصله ) از ناحیه معاون فناوری های مالیاتی صادر و ابلاغ گردیده است .آنچه که در این ابلاغیه مهم تر نشان داده می شود ، قسمت انتهایی پاراگراف اول از صفحه دوم می باشد که در آن آمده است ؛با توجه به تصمیمات ابلاغ شده به این معاونت ، دریافت فهرست تراکنش های بانکی مودیان مشکوک به فرار مالیاتی صرفاً در خصوص عملکرد سال های ۱۳۹۵ به بعد خواهد بود .
blob:https://web.whatsapp.com/f8988a7e-cbc1-4b9f-bd16-fc82d0c50c2d
در نظام حقوقی ایران، افشای اطلاعات بانکی در ابتدا منحصر به ارائه به نهادهایی چون محاکم قضائی و دیوان محاسبات کشور بود اما با تصویب قوانین جدید، چالشهای جدیدی نیز ظهور پیدا کرد که اکنون یکی از پر تکرارترین دعاوی مالیاتی در هیئتهای حل اختلاف مالیاتی و شعب دیوان عدالت اداری را به خود اختصاص داده است. ◾️حسین عبداللهی، کارشناس حقوق مالیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که سازمان امور مالیاتی اجازه چه سطح از دسترسی به تراکنشها را داراست؟ شروع آن از چه زمانی است؟ آیا حتی از تراکنشهایی که مشخص نیست لزوماً باعث درآمد باشند هم میتوان مالیات گرفت؟، گفت: ◾️سازمان امور مالیاتی تصور میکند به تمام تراکنشهای بانکی قبل از سال ۹۵ و بعد از سال ۹۵ بدون محدویت میتواند دسترسی پیدا کند اما بررسیهای حقوقی خلاف این را نشان میدهد و تصریح دارد که دسترسی سازمان امور مالیاتی به تراکنشهای قبل از سال ۹۵ دارای یکسری شروط و محدودیتهایی است.
حسین عبداللهی توضیح داد: ابتدا باید دو نوع مختلف بررسی تراکنشهای بانکی توسط سازمان را از یکدیگر جدا کنیم.
نوع اول، بررسی تراکنشها به شکل «موردی و تشریفاتی» است که سابقه آن به زمان تصویب تبصره ماده ۲۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۸۰ (لازمالاجرا از ۱۳۸۱) بازمیگردد. طبق این ماده «در مورد بانکها و مؤسسههای اعتباری غیربانکی، سازمان مذکور اسناد و اطلاعات مربوط به درآمد مؤدی را از طریق وزیر امور اقتصادی و دارایی مطالبه خواهد کرد».چنانکه مشخص است این نوع صلاحیت به صورت «موردی، ویژه و به شکل استعلام» است. چرا که مطالبه این اطلاعات تنها از طریق معین (وزیر امور اقتصادی و دارایی) و صرفاً ناظر به «درآمد مؤدی» (نه دارایی و عموم فعالیتهای اقتصادی) است. سپس ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد که این ماده هم تنها «صلاحیت موردی» را به سازمان میدهد. فرآیند تصویب این مواد، نظرات مختلف شورای نگهبان، سایر قوانین، بخشنامههای متعدد بانک مرکزی و… نیز مؤید این برداشت است.بنابراین سازمان امور مالیاتی از آغاز سال ۱۳۸۱ صرفاً صلاحیت این نوع خاص از دسترسی به تراکنشها را داشته و اجازه قانونی برای اخذ مالیات خارج از این ضوابط وجود ندارد.
نوع دوم از دسترسی سازمان، بررسیتمامی تراکنشها (اطلاعات مجموع گردش و مانده سالانه انواع حسابهای بانکی) را در بر میگیرد که قیود و محدودیتهای قانونی نوع اول را ندارد و از ابتدای سال ۱۳۹۵ آغاز میشود.مستند قانونی این سطح از دسترسی جز ۲ بند پ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم (لازمالاجرا از ابتدای سال ۱۳۹۵) است که در آن بدون قید و شرط، کلیه «اطلاعات مالی، پولی و اعتباری و سرمایهای اشخاص» در اختیار سازمان قرار میگیرد. بر این اساس هرچند مواد ۱۵۶ و ۲۲۷ این قانون اجازه صدور برگ تشخیص متمم را به سازمان میدهد اما تنها تراکنشهایی که با رعایت شروط بالا به دست آمده باشد میتواند ملاک اخذ مالیات قرار گیرد.
بخشنامه 1000/99/8339 مورخ 99/9/15(دريافت مفاصا حساب تامين اجتماعي به صورت الكترونيك) ✍️سازمان تامین اجتماعی
https://www.tamin.ir/Search/Quick?s=news&tags=%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8
قبول پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان مشهدی
با توجه به دعوت جدید اداره مالیات مبنی بر رسیدگی های مالیاتی مرتبط با پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان عزیز در مشهد مقدس به اطلاع میرساند گروه مشاوره مالیات بهار با همکاری کارشناسان و دکترای مرتبط از صفر تا صد گزارشات و کمسیونهای مرتبط با شما و در کنار شما در خدمت هستیم .
حهت هماهنگی با شماره همراه آقای بهاری هماهنگ بفرمائید .
با احترام
گروه مشاوره مالیاتی بهار
قبول پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان مشهدی
با توجه به دعوت جدید اداره مالیات مبنی بر رسیدگی های مالیاتی مرتبط با پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان عزیز در مشهد مقدس به اطلاع میرساند گروه مشاوره مالیات بهار با همکاری کارشناسان و دکترای مرتبط از صفر تا صد گزارشات و کمسیونهای مرتبط با شما و در کنار شما در خدمت هستیم .
حهت هماهنگی با شماره همراه آقای بهاری هماهنگ بفرمائید .
با احترام
گروه مشاوره مالیاتی بهار
قبول پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان مشهدی
با توجه به دعوت جدید اداره مالیات مبنی بر رسیدگی های مالیاتی مرتبط با پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تراکنش های بانکی همشهریان عزیز در مشهد مقدس به اطلاع میرساند گروه مشاوره مالیات بهار با همکاری کارشناسان و دکترای مرتبط از صفر تا صد گزارشات و کمسیونهای مرتبط با شما و در کنار شما در خدمت هستیم .
حهت هماهنگی با شماره همراه آقای بهاری هماهنگ بفرمائید .
با احترام
گروه مشاوره مالیاتی بهار
سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسهی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه، ۲۵ آبان ماه)، طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی را اعلام وصول کرد.
براساس این طرح که با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه ارائه شده است، در چارچوب نظام جامع حسابداری و حسابرسی، سازمان راهبری حرفه حسابداری و حسابرسی تشکیل میشود. تشکیل این سازمان به منظور افزایش کیفیت خدمات تخصصی و حرفهای حسابداری و حسابرسی، شفافیت اطلاعات مالی و اقتصادی، بهبود فضای کسبوکار، تسهیل مقررات اداری برای کارآفرینان، حفظ و افزایش اعتماد و منافع عمومی تشکیل میشود.
گفتنی است هیئت رئیسه بعد از بررسی های اولیه کمیسیون تخصصی طرح را مشخص میکند و پس از آن، با تائید هیئت رئیسه، طرح مذکور در صحن اعلام وصول میشود.این طرح پس از ارجاع به کمیسیون ذیربط، چاپ و نسخهاى از آن توسط رئیس براى وزیر یا وزیران مربوطه ارسال مىشود. امضاءکنندگان طرحهاى قانونى حق دارند در کمیسیونی که طرح در آن مطرح است، براى اداى توضیح حاضر شوند.
پس از اعلام وصول و ارجاع به کمیسیون تخصصی، این کمیسیون با دعوت از کارشناسان و طراحان به بررسی طرح میپردازد و پس از بحث و بررسیهای لازم، کلیات و سپس جزئیات طرح ارائه شده، به رای اعضای کمیسیون گذاشته میشود.
در نهایت، پس از تصویب در کمیسیون تخصصی طرح مذکور در نوبت صحن علنی پارلمان قرار میگیرد تا در زمان تعیین شده مطرح شود.
برای آگاهی از جزئیات طرح اینجا کلیک کنید.
⭕️ آخرین مهلت مقرر برای ارسال فهرست معاملات فصل تابستان ۱۳۹۹ ، ۱۵ آبان ماه ۹۹ یعنی امروز پنجشنبه می باشد .
https://chat.whatsapp.com/ExGXgHv19Ph3f3JjEtoocC
بخشنامه
24 |
99 |
مصوبه جلسه مورخ 1399/02/07"ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا" |
م/الف |
مخاطبان/ ذینفعان |
امور مالیاتی شهر و استان تهران ادارات کل امور مالیاتی |
|||
موضوع |
ابلاغ مصوبات هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 1399/02/07 در خصوص موعدهای مقرر قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده |
|||
بموجب بند 3 مصوبه بخش اقتصادی هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 1399/02/07 مقرر گردید : " موعدهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی که مهلت انقضای آن از 99/2/1 لغایت 99/4/31 بوده است، به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریور ماه سال 1399تمدید می شود و کلیه احکام قانون مرتبط، بر این تمدید مترتب می باشد. " در اجرای مصوبات فوق موارد ذیل جهت اجرا ابلاغ می شود ; 1- موعدهای تعیین شده در قانون مالیات های مستقیم در رابطه با تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و پرداخت مالیات مربوط به موضوع مواد 26، 80، 100، 110، 116 و 126 که مهلت انقضای آن در فواصل زمانی 1399/02/01 لغایت 1399/04/31 می باشد، به مدت دو ماه اضافه می شود. ضمنا در رابطه با ماده 88 قانون یادشده تمدید مهلت مذکور صرفا در خصوص موعد تسلیم اظهارنامه می باشد. 2- موعد مقرر قانونی تسلیم اظهارنامه قانون مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره اول (بهار) سال 1399 و نیز مهلت پرداخت مالیات و عوارض متعلقه تا پایان روز شنبه مورخ 1399/06/15 تعیین می شود. 3- پرونده هایی که مهلت رسیدگی آنها در فواصل 1399/02/01 لغایت 1399/04/31 منقضی می شود، دو ماه به مهلت رسیدگی آنان اضافه می گردد. 4- پرونده هایی که در اجرای این مصوبه دو ماه به مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آنان اضافه شده است، مدت مذکور به مهلت رسیدگی آنان نیز اضافه می شود. 5- مهلت تسلیم گزارش حسابرسی موضوع ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال 1399 حداکثر تا پایان روز سه شنبه 1399/7/15 تعیین و مهلت ارائه صورت های مالی حسابرسی شده موضوع ماده 272 قانون مالیاتهای مستقیم نیز با توجه به تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مربوطه، همراه با اظهارنامه مالیاتی و یا حداکثر ظرف سه ماه پس از مهلت انقضای اظهارنامه می باشد. امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشورhttp://www.intamedia.ir/Pages/Action/LawsDocShow/3/1/5/27/4942 |
ارائه کلیه گزارشات حسابداری به شما بصورت کلی و یا جزئی برای استفاده کنندگان از صورتهای مالی اعم از اداره مالیات ، بیمه ، بانکها و کلیه مراکز دولتی که نیاز به گزارشات حسابرسی دارند .
پاسخگویی در روزهای غیر تعطیل و در ساعات اداری
05137666641
گروه مشاوران مالیاتی بهار
دانستن درباره کوتاژ صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه ایفا میکند. این اقتصادها ممکن است فاقد سرمایه و سیستمهای مالی برای پشتیبانی از صنایع بزرگتر باشد.
در ساختار صادرات و واردات و دنیای کسب و کار و گمرکات عبارت است از هرگاه کالایی به مرحله ترخیص رسیده و آماده خروج از گمرک شود و چنانچه این کالای آماده ترخیص در سیستم مکانیزه گمرک اظهار و اعلام شده باشد، سیستم EPL بلادرنگ فرم اعلان یا اظهارنامه را قفل کرده و یک شماره انتظامی ویژه و منحصر به فرد به اظهارنامه مربوطه اختصاص خواهد داد.به این اظهارنامه اصطلاحا کوتاژ گویند و نوع صادراتی آن نیز کوتاژ صادراتی نامیده می شود. گاهی به شماره فوق، شماره سریال کوتاژ، شماره اختصاصی یا شماره نقل قول گویند. یک اظهارنامه صادراتی در سطح سیستم مکانیزه گمرکات از هر لحاظ یکتا است.
دانستن درباره کوتاژ صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه ایفا می کنند. این اقتصادها ممکن است فاقد سرمایه و سیستم های مالی برای پشتیبانی از صنایع بزرگتر باشد. حتی ممکن است رشد بنگاه های کوچک به دلیل کمبود سرمایه در دسترس و نقدینگی یا به دلیل عدم اطمینان در رابطه با مالکیت خصوصی و حقوق قانونی دشوار باشد.
کاربرد های کوتاژ صادراتی چیست؟
در حالی که شرکتهایی که در حوزه کوتاژ صادراتی و صنایع فعالیت میکنند ممکن است اندکی بیشتر در رقابت ها باقی بمانند، لیکن هنوز هم باید با سایر شرکت ها، چه سایر فعالان صنایع درباره کوتاژ صادراتی و چه شرکت هایی در مقیاس بزرگتر، رقابت کنند.
این امر باعث می شود آنها از فن آوری های جدیدی استفاده کنند که کارایی و بهره وری را بهبود بخشد. آنها همچنین باید برای منابع کار رقابت کنند، که با پیشرفت تر شدن یک کشور و افزایش دستمزدها می تواند موجب بروز مشکلات جدیدی باشد.
کشورهای در حال توسعه نیز در مقایسه با استفاده از سرمایه، احتمالاً مزیت نسبی در استفاده از نیروی کار دارند و به آنها امکان می دهد کالاهای با نیروی کار ارزانتر از کشورهای توسعه یافته تولید کنند.
از آنجا که صنایع کوتاژ صادراتی ممکن است از روش های کارگری استفاده کنند که به ابزار و ماشین آلات سنتی متکی است و یا به استفاده از دست نیاز دارند، بهرهوری کمتری دارند. بنابراین، حتی اگر آنها ممکن است بخش بزرگی از جمعیت را استخدام کنند، ممکن است تولید متناسب با بازده تولید نکنند.
در صنایع کوچک نیز به ویژه در مناطق روستایی منبع مهمی برای اشتغال هستند. برای کشاورزان، فعالیت یک صنعت مرتبط با کوتاژ صادراتی در خارج از خانه می تواند درآمد حاصل از فروش محصولات کشاورزی را تکمیل کند. در زمستان، هنگامی که فعالیت های کشاورزی تمایل به کاهش دارد، یک صنعت وابسته به کوتاژ صادراتی می تواند درآمد اضافی ایجاد کند.
در مورد روستاهای کوچک، یک صنعت کوتاژ می تواند به ساکنان محلی اجازه دهد تا در بازارهای محلی و یا حتی برای صادرات به شهرهای بزرگتر و سایر کشورها، صنایع دستی برای فروش تولید کنند.